Ivanka Trump (C-L) and Jared Kushner (C-R) arrive to attend the presentation of the Order of Abdulaziz al-Saud medal at the Saudi Royal Court in Riyadh on May 20, 2017.. / AFP PHOTO / MANDEL NGAN        (Photo credit should read MANDEL NGAN/AFP/Getty Images)

The revelations and accusations made by Amazon CEO Jeff Bezos final week, that he was the goal of blackmail—probably politically pushed—from Nationwide Enquirer head David Pecker and the tabloid’s writer, American Media, Inc., has led to new insights into the unusual closed-door dealings of the media writer. Primarily based on new info, a March 2018 AMI-produced journal touting Saudi Arabia’s Prince Mohammed bin Salman is getting a contemporary look. The shiny full-color journal, titled The New Kingdom, featured an array of softball questions and glowing press for Salman.

The Wall Avenue Journal’s Julie Bykowicz and Lukas Alpert report they’ve sources who say American Media produced the journal with the hope of ingratiating itself to the Saudi prince, who it hoped would financially again it because it sought new media acquisitions.

The revelation that AMI advised Trump’s Division of Justice that it certainly produced the journal comes after AMI publicly denied any untoward Saudi involvement within the very specious propaganda love letter of a magazine. There isn’t a coincidence within the timing, the journal hitting cabinets simply aheads of Salman’s March 2018 go to to the US. The journal was bought at $13.50, a remarkably excessive value for any journal. Many noticed the 97-page, advertisement-free journal as an effort to rehabilitate, and albeit cowl up, a few of the extra horrifying and authoritarian actions of the Saudi authorities beneath Salman.

The WSJ doesn’t go fairly that far, reporting that its sources say the journal was one thing AMI did by itself, with the one intention being to “kiss [Salman’s] ass when he came around within the hopes he’d spend money on the corporate and it didn’t work.” This straight contradicts Pecker’s lawyer, Elkan Abramowitz, who, when requested by George Stephanopoulos on Sunday whether or not or not this particular journal was printed within the hope of ingratiating the corporate with the Saudi royals, responded, “Not – not that I’m conscious of, and it was printed – there have been journalistic causes for publishing it and had nothing to do with any of what we’re speaking about.”

This isn’t the primary time that the curious relationship between AMI media and the Saudis has come up. A couple of months in the past, a former Enquirer editor urged that AMI and the Saudis have been linked to probably masking up “legal exercise” on the a part of the Trump and Kushner households. Pecker and the Enquirer have already admitted to serving to squash scandalous Trump tales by shopping for out the claimants in these tales, which quantities to very doubtful hush-money payouts.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *